Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

 

 

Základní údaje

 

Provozovatel obchodu: Medoviny Valkyra s.r.o.

 

Sídlo společnosti: Martinská 608/8, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň

 

IČO: 09913301 DIČ: CZ09913301

 

Zapsána: v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Plzni, oddíl C, vložka 40347

 

Dodavatel zboží: Medoviny Valkyra s.r.o.

 

Sídlo společnosti: Martinská 608/8, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň

 

IČO: 09913301 DIČ: CZ09913301

 

Bankovní spojení:

 

Raiffeisenbank a.s.: 3349926002/5500

 

Telefonní kontakt: +420 739 892 260

e-mail: info@medovinyvalkyra.cz

 

  1. Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů

 

Tyto všeobecné obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě medovinyvalkyra.cz (dále jen „e-shop“), kdy na jedné straně stojí společnost Medoviny Valkyra s.r.o., IČO: 09913301, se sídlem Martinská 608/8, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň, zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Plzni, oddíl C, vložka 40347, jako provozovatel e-shopu (dále jen „ prodávající“) a na straně druhé stojí kupující, který může vystupovat v pozici spotřebitele či podnikatele (dále jen jako „zákazník“ nebo „kupující“).

Tyto všeobecné obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího (dále jen „VOP“).

Každý, kdo navštíví e-shop, je zákazníkem těchto internetových stránek a je povinen se při jejich používání řídit platnými právními předpisy, jednat v souladu s dobrými mravy a těmito VOP, nepoškozovat dobré jméno a práva prodávajícího. K návštěvě e-shopu a otevření jeho prezentace je oprávněna pouze fyzická osoba, jež dovršila 18 let věku. Dovršení věku 18 let zákazník vždy potvrdí před otevřením prezentace e-shopu kliknutím na políčko „vstoupit“, které se vždy zobrazí před otevřením prezentace e-shopu s upozorněním na požadavek dovršení věku 18 let.

Prodávající tímto prohlašuje a dává na vědomí, že návštěva e-shopu, objednání a prodej alkoholických nápojů (dále jen „zboží“) fyzickým osobám mladším 18 let je zakázán.

Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Postup vedoucí k uzavření kupní smlouvy, kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím-spotřebitelem, jakož i další závazky, se řídí zejména ustanoveními § 1810 a násl. a § 2079 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele), jakož i dalšími souvisejícími právními předpisy a těmito VOP.

Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se rovněž považuje každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.

Za podnikatele se považuje osoba zapsaná v obchodním rejstříku a/nebo osoba, která má k podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění podle jiného zákona.

Uvede-li zákazník v objednávce své IČO, poté výslovně souhlasí s tím, že pro něj platí pravidla těchto VOP určená pro podnikatele.

Postup vedoucí k uzavření kupní smlouvy, kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím-podnikatelem, jakož i další závazky výslovně neupravené těmito VOP se řídí zejména ustanoveními § 2079 a násl. OZ. V případě jakýchkoliv rozdílů mezi VOP a kupní smlouvou, mají přednost ujednání kupní smlouvy.

K uzavření kupní smlouvy nedochází odesláním objednávky zákazníkem prodávajícímu. Kupní smlouva vzniká okamžikem potvrzení objednávky zákazníka prodávajícím (prezentace zboží umístěná v e-shopu prodávajícího je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží – ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se nepoužije.). Od tohoto momentu vznikají mezi zákazníkem a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou a VOP, které jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Uzavření kupní smlouvy bez sjednání všech jejích náležitostí stanovených OZ je ve smyslu ustanovení § 1726 OZ vyloučeno. Prodávající dále v souladu s ustanovením § 1740 odst. 3 OZ vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou.

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení) hradí kupující.

Zákazník odesláním (zadáním) objednávky v e-shopu potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, a že s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v okamžiku odeslání objednávky. Potvrzení objednávky zákazníka prodávajícím bude mimo jiné obsahovat odkaz na aktuální (platné a účinné) znění VOP umístěné v prezentaci e-shopu včetně upozornění, že fyzické osobě, u níž se ukáže, že nedovršila věku 18 let v době uzavření kupní smlouvy, nebude zboží předáno a ze strany prodávajícího dojde k odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající je oprávněn neuzavřít kupní smlouvu, existují-li důvodné pochybnosti o identitě kupujícího.

 

  1. Platební podmínky

 

Všechny ceny jsou konečné, uváděny včetně DPH. Zboží zůstává do úplného zaplacení kupní ceny ve vlastnictví prodávajícího. V případě stornování objednávky nebo její části ze strany dodavatele (např. zboží je doprodáno) jsou peníze nebo jejich příslušná část obratem odeslány zpět na číslo účtu, ze kterého byly převedeny, pokud není dohodnuto jinak.

Platební podmínka – základním způsobem provedení platby je platba v hotovosti při předání předmětu plnění, případně též možnost využití dalších způsobů plateb, které jsou uvedeny níže. V případě, že zákazník zvolí platbu předem, prodávající vyčká s odesláním zboží až do splnění povinnosti zákazníka provést platbu. Provedením platby se rozumí připsání celé částky dle smlouvy na účet prodávajícího.

V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku, nebo zboží, které není na skladě, prodávající kupujícímu předem potvrdí telefonicky, nebo e-mailem cenu a termín dodání. Je-li platná cena totožná nebo nižší než na písemné nebo e-mailové objednávce, není zpětně kupujícímu potvrzována a zboží je mu dodáno za sjednanou cenu dle platně uzavřené smlouvy. Pokud bude cena měněna, zákazník potvrdí, že změnu bere na vědomí a souhlasí s ní, a to stejným způsobem, jakým byl o této změně vyrozuměn.

Veškeré změny a změny cen na internetovém obchodě jsou vyhrazeny. Nabídka zboží vystaveného na www.medovinyvalkyra.cz (včetně akčního zboží, výprodeje a letákových akcí) platí do vyprodání zásob či ztráty schopnosti prodávajícího plnit. Cena je platná v době objednání.

Prodávající zpravidla nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Prodávající si nicméně vyhrazuje – požadovat úhradu přiměřené zálohy v případě, že objednané zboží je:

  1. a) zhotoveno či upravováno na zakázku
  2. b) jedná se o větší než obvyklé množství jednoho druhu zboží

 

Způsoby plateb:

- platba v hotovosti při převzetí zboží

- platba v hotovosti a kartou při převzetí zboží na prodejně v Plzni

- platba dobírkou

- platba kartou online

- platba bankovním převodem

Storno objednávky ze strany kupujícího – kupující má právo odstoupit od objednávky kdykoliv před expedicí zboží, a to bez jakéhokoliv postihu. Na tel. čísle +420 739 892 260 anebo mailem info@medovinyvalkyra.cz .

 

Slevové kupóny a kódy:

 

Na každou objednávku lze uplatnit pouze jeden slevový kupón, slevové kupóny se nesčítají a nemohou být vyplaceny v hotovosti.

 

Evidence tržeb:

 

  1. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

 

  1. Prodávající vystavuje účtenky dle zákona o evidenci tržeb v elektronické podobě zasílané emailem či v papírové podobě v závislosti na zvolené platební metodě a způsobu přepravy.

 

  1. Přeprava a dodání zboží

 

Na základě volby kupujícího prodávající dodá zboží na místo a způsobem, který kupující určí v objednávce. Kupující je povinen si takto dodané zboží převzít, v opačném případě bude zboží na jeho náklady uskladněno a po domluvě na jeho náklady znovu odesláno. Objednané zboží prodávající doručuje dle velikosti a váhy prostřednictvím smluvních přepravních služeb (dále jen „provozovatel přepravních služeb“).

Dodávky zboží budou dle dostupnosti zboží a provozních možností prodávajícího realizovány bezodkladně, obvykle do dvou (2) až deseti - (10) pracovních dnů. Ve výjimečných případech, nebo pokud není zboží skladem, může být dodací lhůta i delší, o čemž bude kupující bezodkladně po zjištění této skutečnosti vyrozuměn ze strany prodávajícího. Místo dodání je stanoveno na základě objednávky kupujícího. Za splnění dodávky zboží se považuje jeho dodání na uvedenou adresu (dle výběru způsobu dodání zboží).

Zásilka se zbožím standardně obsahuje daňový doklad (fakturu). Účtenka (zák. č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, v platném znění) je kupujícímu přiložena k zásilce se zbožím nebo je kupujícímu zaslána elektronicky na email uvedený kupujícím v objednávce, vyžadují-li to příslušné právní předpisy. Kupující výslovně souhlasí s tím, že volbu způsobu vystavení účtenky učiní prodávající, jakož i s případnou elektronickou formou účtenky.

 

Při převzetí zboží (při osobním odběru zboží či od provozovatele přepravních služeb) si vždy pečlivě zkontrolujte neporušenost přepravního obalu. V případě, že obal je poškozen uveďte tuto informaci do předávacího protokolu provozovatele přepravní služby.

Dopravu zboží prodávající zajišťuje prostřednictvím provozovatelů přepravních služeb po celé České republice. Náklady na dopravu zboží rozlišujeme podle zvoleného způsobu dodání.

Pokud kupující, který zboží kupuje v souvislosti s předmětem své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, potom platí, že objektivní odpovědnost prodávajícího za prodlení je vyloučena v případě vyšší moci, do níž se zahrnuje i provozní odstávka na straně prodávajícího, povětrnostní vlivy, technické problémy přepravy či nesplnění povinnosti subdodavatele prodávajícího.

Za účelem omezení dostupnosti alkoholických nápojů osobám mladším 18 let bude na obalu (balíku) doručovaného zboží uvedeno, že balík obsahuje alkoholické nápoje včetně upozornění, že balík je oprávněna převzít pouze fyzická osoba, jež dovršila věk 18 let. Příslušný zaměstnanec provozovatele přepravních služeb balík předá kupujícímu toliko v případě, že dovrčení věku 18 let kupující prokáže předložením občanského průkazu či jiného dokladu totožnosti s tím, že bude opsáno číslo příslušného dokladu totožnosti. V opačném případě kupujícímu balík obsahující zboží nebude předán a prodávajícímu vznikne právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy.

 

K dopravě (dodání) zboží může kupující využít následujících způsobů:

  • Česká pošta - Balík na poštu
  • Česká pošta - Balík do ruky
  • WE|DO Uloženka - Výdejní místo
  • WE|DO Uloženka - Doručení na adresu
  • Osobní odběr

 

  1. Právo na odstoupení ze smlouvy ze strany kupujícího

 

V souladu s § 1829 OZ má kupující-spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodů do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, resp. od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem koupě několik druhů zboží. Rozhodne-li se kupující-spotřebitel pro odstoupení v této lhůtě, a dodrží níže uvedené podmínky, bude mu vrácena kupní cena. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 OZ nese kupující-spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 a násl. OZ náklady spojené s navrácením zboží a také náklady za navrácení zboží, jestliže zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Toto právo neslouží jako způsob řešení reklamace zboží (uplatnění práv z vadného plnění).

 

Podmínky pro uplatnění práva odstoupit od kupní smlouvy:

- Nejpozději čtrnáctý (14.) den po převzetí zboží musí být prodávajícímu odeslán projev vůle kupujícího odstoupit od kupní smlouvy.

- Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy ke stažení naleznete na:

www.medovinyvalkyra.cz/formular-pro-odstoupeni-od-kupni-smlouvy

- Odešlete prosím emailem na info@medovinyvalkyra.cz spolu s číslem účtu. Nebo poštou na adresu prodávajícího.

- Kupující zboží doručí zpět na své náklady prodávajícímu na adresu Medoviny Valkyra s.r.o. na adrese Martinská 608/8, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň, a to nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy.

- Zboží, které bude kupující odesílat v návaznosti na odstoupení od kupní smlouvy, nebude nést známky použití, nebude poškozené, nekompletní (např. bez příslušenství, záručního listu, návodu atd.) a bude vráceno s kopií dokladu o koupi. Neposílejte zboží na dobírku. Doporučujeme Vám zboží pojistit.

- Byla-li snížena hodnota zboží (zboží není kompletní nebo bylo poškozeno) je kupující povinen prokazatelně chybějící hodnotu nahradit v penězích.

 

Za splnění výše uvedených podmínek bude kupujícímu vrácena jím uhrazená cena zboží, a to stejným způsobem, jako byla obdržena, nebo dle dohody složenkou nebo převodem na účet kupujícího, a to do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající však není povinen kupujícímu vrátit jím uhrazenou cenu zboží, než mu kupující-spotřebitel předá (doručí) zboží nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

Kupující-podnikatel nemá právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy.

Kupující není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případech stanovených v § 1837 OZ. Právo na odstoupení od kupní smlouvy dále nelze uplatnit, není-li vracená láhev originálně uzavřena s nepoškozeným kolkem.

Je-li vrácené zboží poškozeno v důsledku porušení povinnosti kupujícího, je prodávající oprávněn uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a odečíst tento od vracené kupujícím uhrazené ceny zboží.

 

  1. Právo na odstoupení ze smlouvy ze strany dodavatele/prodávajícího

 

Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy uzavřené se zákazníkem v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží, resp. není možné dodat prodávajícímu zboží od dodavatele prodávajícího za původně udávanou cenu, dále také v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá).

Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních tří číslic na místo čtyř; o jednu cifru nižší cena (např. při udávání ceny „vypadne“ jedna číslice); zjevně nízká cena zboží (např. o 50 % nižší cena, než je pro tento druh a typ zboží obvyklé, aniž by u zboží bylo uvedeno, že se jedná o výprodej či o jinou slevovou akci); a jiné zjevné chyby v psaní, zjevné chyby v popisu zboží, obrázku atd., nebo v případě zjevně mylné chyby v informaci podané pracovníkem firmy.

Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím v případě, že se při předávání balíku obsahujícího zboží ukáže, že kupující nedovršil 18 let (příp. neprokáže dovršení věku způsobem uvedeným výše např. občanským průkazem), čímž dojde k porušení podmínek stanovených těmito VOP a ujednání kupní smlouvy.

 

V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet v nejkratším možném termínu.

 

  1. Práva z vadného plnění a záruka (reklamace)

 

Kupující je před prvním použitím zboží povinen si důkladně přečíst návod k použití zboží a případné záruční podmínky a následně se těmito informacemi důsledně řídit. Doba pro uplatnění práv z odpovědnosti prodávajícího za vady začíná běžet převzetím zboží kupujícím.

Kupující je v souladu s § 2104 OZ povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců od převzetí a je-li kupujícím spotřebitel, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, ukáže-li se, že kupující o vadě zboží před jeho převzetím věděl, nebo vadu sám způsobil.

Není-li kupující spotřebitelem, a je zjištěno poškození, vyhotoví se záznam o poškození zboží a prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu nebo dodat nové zboží. Pozdější reklamace mechanického poškození zboží již není možné uznat.

Kupující-spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od jeho převzetí; je-li na obalu zboží uvedeno datum jeho spotřeby, poté se tato doba zkracuje do data uvedeného na obalu zboží. Pro uplatnění práv z vadného plnění je stanovena lhůta v délce trvání dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí zboží; je-li však na obalu zboží uvedeno datum jeho spotřeby, poté se tato lhůta také zkracuje do data uvedeného na obalu zboží. Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí), způsobené používáním, ani na skutečnost, že úpravy zboží (např. gravírováním) neodpovídají vzoru poskytnutém prodávajícím nebo představě kupujícího, pokud tuto úpravy odpovídají zadání kupujícího.

 

Kupující-spotřebitel při uplatnění práv z odpovědnosti z vadného plnění má tato práva:

- právo na bezplatnou opravu zboží, je-li taková oprava možná;

- právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti, přičemž je toto právo možné uplatnit tehdy, je-li dodání nového zboží nebo jeho součásti přiměřeným řešením reklamace s ohledem na povahu vady. Přiměřenost se pro tyto účely posuzuje například tím, že vadu nelze odstranit opravou, nebo se taková oprava jeví jako finančně nebo časově neekonomické řešení. Právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti má spotřebitel rovněž tehdy, pokud jde o vadu odstranitelnou, ovšem zboží nelze pro opakovaný výskyt vady (po opravě – tj. vyskytne-li se stejná vada se stejnými projevy celkem třikrát (3x) a taková vada byla alespoň dvakrát opravena) nebo pro větší počet vad řádně užívat;

- právo na odstoupení od kupní smlouvy lze využít tehdy, není-li možné zboží opravit a není možné ani dodání nového zboží nebo výměna jeho součásti (jsou-li splněny podmínky tohoto práva). Dále je možné toto právo využít tehdy, pokud má zboží větší počet vad, nebo jej nelze pro opakovaný výskyt vady po opravě řádně užívat

Prodávající odpovídá kupujícímu-podnikateli pouze za ty vady zboží, které se u takového zboží vyskytovaly již v době jeho převzetí kupujícím-podnikatelem. Za jiné vady zboží prodávající kupujícímu-podnikateli neodpovídá. Kupující-podnikatel je oprávněn uplatnit právo z vady pouze ve lhůtě šesti (6) měsíců od převzetí zboží; je-li však na obalu zboží uvedeno datum jeho spotřeby, tato lhůta se zkracuje do data uvedeného na obalu zboží.

Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodne jinak. Po uplynutí této lhůty má kupující-spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení kupní smlouvy. Prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy kupující-spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající kupujícímu-spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.

Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy.

V případě vady věci může kupující zaslat na reklamační oddělení prodávajícího: info@medovinyvalkyra.cz. Pro podrobnější informace se kupující může obrátit přímo na zákaznické centrum prodávajícího +420 739 892 260 Kupující je povinen oznámit prodávajícímu vadu zboží bez zbytečného odkladu poté, co se projeví.

Kupující-spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží má kupující-spotřebitel také právo na úhradu nákladů nezbytně vynaložených k tomuto odstoupení.

Na právní poměry mezi prodávajícím a kupujícím-podnikatelem se neuplatní ustanovení § 1924 OZ, kupující-podnikatel tedy nemá právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práv z vadného plnění (uplatnění reklamace).

Reklamace zboží se v případě kupujícího-spotřebitele řídí příslušnými ustanoveními OZ a zákonem o ochraně spotřebitele. V případě kupujícího-podnikatele se reklamace zboží řídí příslušnými ustanovení OZ.

 

  1. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

 

Prodávající, v souladu s ust. § 14 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, informuje spotřebitele o možnosti řešit spory, vyplývající ze smluv uzavřených s prodávajícím, prostřednictvím subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz), se sídlem Štěpánská 567/15, Praha 2, PSČ 120 00. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt na stránkách České obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce vyřizuje návrhy na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy. Pro vyloučení pochybností žádné ustanovení těchto podmínek nevylučuje možnost spotřebitele obrátit se svým nárokem na civilní soud.

 

  1. Ochrana osobních údajů a autorské právo

 

Informace o kupujících jsou zpracovávány v souladu s platnými a účinnými zákony a jinými obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „GDPR“).

Prodávající v této souvislosti informuje subjekty údajů (fyzické osoby, příp. kontaktní osoby právnických osob), že:

- správce jejich osobních údajů je prodávající společnost Medoviny Valkyra s.r.o., IČO: 09913301, se sídlem Martinská 608/8, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, oddíl C, vložka 40347.

- účelem zpracování jejich osobních údajů je plnění kupních smluv uzavřených prostřednictvím e-shopu, dále vedení uživatelských účtů na e-shopu a zasílání obchodních sdělení. Právním základem pro zpracování je souhlas subjektu údajů - v případě nákupu s registrací (čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR), plnění smluv uzavřených se subjekty údajů v případě nákupu s registrací i bez (čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR), plnění souvisejících právních povinností prodávajícího (čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR) a nezbytnost zpracování pro účely oprávněného zájmu společných správců (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR), jimiž je zajištění stávající úrovně a zlepšování provozu e-shopu a související vzájemné finanční vypořádání společných správců a zasílání obchodních sdělení.

- příjemci jejich osobních údajů mohou být zejména externí poskytovatelé služeb společných správců (např. poskytovatelé účetních, IT a obdobných služeb), dále subjekty zajišťující dopravu objednaného zboží k zákazníkům a případné doplňkové služby (např. gravírování) a v zákonem stanovených případech orgány veřejné moci. Osobní údaje nebudou předávány do třetích zemí.

- jejich osobní údaje budou uchovávány po dobu nezbytnou pro vyřízení objednávky (nákup bez registrace), resp. po dobu existence příslušného uživatelského účtu (nákup s registrací), dále po dobu trvání záručních lhůt, odpovědnosti za vady a promlčecích lhůt ve vztahu k odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku, jakož i po dobu trvání zákonných archivačních lhůt (např. ve vztahu k daňovým dokladům).

- je-li zpracování jejich osobních údajů založeno na souhlasu (např. v případě registrace nebo zasílání personalizovaných obchodních sdělení), mají právo tento souhlas kdykoli odvolat e-mailem zaslaným na adresu info@medovinyvalkyra.cz, aniž by tím byla dotčena zákonnost zpracování předcházející tomuto odvolání;

- mají právo požadovat přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, a právo vznést námitku proti zpracování, jakož i právo na přenositelnost údajů a právo podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů;

- mají právo vznést kdykoli námitku proti přímému marketingu;

- poskytování osobních údajů pro účely nákupu přes e-shop je smluvním požadavkem prodávajícího a kupující není povinen je poskytnout, nicméně v takovém případě nebude možné uzavřít kupní smlouvu;

- prodávající získává osobní údaje přímo od subjektů údajů;

- výše uvedená práva mohou subjekty údajů uplatnit u správce prostřednictvím kontaktů uvedených na www.medovinyvalkyra.cz.

 

Veškeré materiály publikované na prezentaci e-shopu prodávajícího jsou chráněny zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském, právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a dalšími právními předpisy České republiky. Zboží, které je v prezentaci e-shopu uvedeno, informace o zboží a jeho vyobrazení může být chráněno dalšími právy dotčených osob. Názvy a označení zboží, obchodních firem a názvů společností mohou být registrovanými obchodními známkami příslušných vlastníků.

 

Kupující dává prodávajícímu výslovný souhlas ke shromažďování a zpracování jeho osobních údajů pro účely splnění kupní smlouvy (dodání zboží) a využití pro marketingové účely prodávajícího (zejm. pro zasílání obchodních sdělení), a to až do doby doručení písemného vyjádření o nesouhlasu kupujícího s tímto zpracováním prodávajícímu. Za písemné vyjádření se v tomto případě považuje i forma elektronická, zejména prostřednictvím emailu. Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu.

 

  1. Závěrečná ustanovení

 

Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@medovinyvalkyra.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

 

Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího, v den uzavření kupní smlouvy. Objednávka spotřebitele je po svém potvrzení jako uzavřená smlouva mezi kupujícím a prodávajícím archivována za účelem jejího splnění a další evidence a její stav je přístupný kupujícímu. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, případně i v jiných jazycích, pokud to nebude důvodem nemožnosti jejího uzavření. Nákupem zákazník souhlasí se zasíláním obchodních sdělení.

 

Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

 

Tyto obchodní podmínky spotřebiteli umožňují jejich archivaci a reprodukci. Momentem uzavření kupní smlouvy kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky včetně ceny objednaného zboží uvedenou v potvrzené objednávce, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.

 

Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží. Kupující bere na vědomí, že odstín barevného provedení zboží se může lišit v závislosti na nastavení zobrazovacího zařízení (monitor, display mobilního zařízení, projektor apod.).

 

Prodávající je oprávněn kdykoli změnit VOP. Nové podmínky jsou účinné dnem jejich zveřejnění na prezentaci e-shopu.

 

Tyto VOP jsou platné a účinné od 1. 7. 2021.